onsdag 28 november 2007

Träningsvärk imorgon?

Ledig idag och fick ett infall. Varför inte åka till gymmet?
.
- Det var inte igår.
.
Blev så påtagligt när man gick genom den gamla repertoaren med övningar som man förut grejade utan att blinka. Jag kan konstatera att min kondition och styrka inte är i närheten av den som man hade på den gamla goda tiden. Tänk att det funnits en tid då man pluggade och hade tid att träna fyra-fem gånger i veckan. Nu blir jag glad om jag på sin höjd lyckas klämma in två pass i veckan (oftast blir det basket). Minns faktiskt inte ens när jag lyfte vikter sist.
.
Nu frustade man som en flodhäst på konditionsövningarna och skrek som en jagad gnu på styrkeövningarna. Jag lovar att det var fler än en som vände sig mot mig och muttrade.
.
Men kul var det ändå. Ska försöka klämma in ett pass styrka i veckan för att så småningom öka så man blir fit for fight för beach 2008.
.
- Ja T. - Jag måste ju upprätthålla min ålderskris!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, är det inte så när man märker av sina love handles? =)