måndag 10 september 2007

Back to basic!

Långt uppehåll i den här bloggen. Får skylla på fullspäckat schema. Lovar bättring!

Det har inte blivit mycket träning på slutet. Bestämde mig idag för att lösa det - även om det inte är så lockande att börja om från början. Liknar mest en frusterad flodhäst när jag är otränad.

Åkte till universitetet och köpte ett kort som ger mig möjligheter till oändlig träning under en termin. Började med ett grymt hårt bollpass idag. Spel fem mot fem om fem minuter. Vinnande laget får stanna på plan och spela en till match. Normalt brukar man om laget spelar bra kunna få vara kvar på plan i två-tre matcher. Idag hade vi flyt och fick en serie om sex-sju matcher. Kul men samtidigt j**ligt tröttande! Efter fyra vunna matcher var man beredd att kasta in handduken och springa ut på toa och spy.

Problemet var att vi hade två utbytesstudenter i mitt lag. Närmare bestämt från Kina. De fattade liksom inte det där med att det är okej att förlora. De sprang som Duracellkaniner och fixade poäng efter poäng.

Men till sist lyckades vi! - tänk att även jag som är en grymt dålig förlorare kan tycka att det är kul att förlora!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att förlora? Oavsett, så är det ALDRIG kul att förlora. Jag känner inte dig längre. Vem är du egentligen???

Förresten, äntligen!