söndag 30 september 2007

Jag gillar inte...

.
För det första; han sågar Djurgården. Han menar på att Djurgården enbart spelade bra när Örebro spelade dåligt. I en match där Djurgården vann med 4-1 och hade mängder med målchanser?
.
- det kan inte vara så att Djurgården gjorde Örebro ruskigt dåliga?
.
Min hypotes förstärks ganska rejält av Barsoms lagkamrat, Riddez som säger att "Vi uppträder som ett juniorlag". Det var länge sen jag såg Djurgården spela så pass kreativt och dominera som igår.
.
För det andra - Han är en girig jävel som har noll kärlek till fotbollen och den klubb han tillhör.
.
Jag erkänner att dagens globaliserade fotboll gör det naturligt att spelarna känner mindre kärlek till en klubb. Men man behöver inte håna klubben. Det räcker med uppträda professionellt. Se på Obolo och Valdemarin som idag uttrycker i en intervju att de gillar AIK - detta trots att de säkerligen vill ner till sydligare breddgrader. Barsom däremot, var i konflikt inte bara en gång, utan TVÅ gånger med Djurgården. Han skulle ha högre lön. Ett krav som ratades av Djurgårdens ledning. Fansen förstod ingenting.
.
- Så dålig som han är så borde han väl ha sänkt lön?
.
Detta ledde till att han sågade såväl ledning som klubb. Protesterade och hamnade i nån klubb i Långtbortistan.
.
Hans kärlek förstärks av:
.
"- Nej, man måste ändå vara såpass professionell att man tittar var jag får mitt levebröd ifrån. Och det är Örebro SK."
.
Inte ett ord om någon kärlek till klubben, eller fotbollen för den delen. Bara jag får ut min lön. Likadant som förut alltså. Heja ÖSK.

1 kommentar:

Anonym sa...

Arnengs svar på Barsoms sågning:
– Vi har ju klantat oss här hemma mot lag som ligger i botten. Men det är inte så jäkla enkelt att bara vinna de matcherna. Det är där vi har gjort bort oss och hade vi tagit de matcherna så hade det ju sett bättre ut. Men även de andra lagen har ju gått på sina minor och det är därför det är så jäkla jämnt...
Ja tyvärr även AIK mot de vi alltid har så svårt mot: Gais =(