lördag 15 september 2007

Jag spelar som Garcia

Vaknade imorse av väckarklockan efter att varit ute i svängen igår. Hade inte hunnit med att sova mer än 5 timmar. Huvudet bultade, kroppen skrek och det enda jag kom att tänka på var:
.
- Va fan har jag satt klockan på sju för? Det är ju lördag! Jag är ju ledig!
.
Stängde av klockan och drog täcket över huvudet och försökte somna om. Men vaknade fem minuter senare med ett ryck.
.
- Visst fan! Jag ska ju spela golf!
.
Det är bara golfare som går upp så okristliga tider som klockan sju på en ledig dag för att spela golf. Det är bara golfare som med glädje går ut fyrat timmar när det regnar och stormar.
.
- Vi är ett konstigt släkte, jag vet.
.
Golfen gick okej - det stormade och bolljäkeln flög överallt även om jag tyckte att jag hade rätt bra koll, men jag puttar som en åsna! Det har varit likadant hela säsongen. Skjuter skitbra fram till greenen. Grymma drivar och snygga inspel. Löser ständigt problemen jag får på ett konstruktivt sätt. Men när jag kommer till green så blir jag som Garcia. Likt ett asplöv skakar jag så att jag nästan tappar klubban.
.
Blir träning förlagd till minigolfbanan i fortsättningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ni e inte kloka era D****a golfare ;)