söndag 16 september 2007

Jisses...

...vilken röst han har!

Är ingen större musikälskare - kan inte påstå att jag har nån musiksmak - den som sett min skivsamling har antingen tittat på mig med oförstående ögon eller gapflabbat.

Med anledning av Pavarottis bortgång hade SVT ett specialprogram om honom ikväll. Missade större delen. Men kollade in honom på youtube. Jäklar! Spelade upp den första videon och höll på att flyga ur stolen. Högtalarna höll på att sprängas sönder; var tvungen att skruva ner till minsta nivå för att inte klagomålen från grannarna skulle hagla.

Men så mäktigt!

Mer Pavarotti kommer det bli! Nu grämer jag för att jag inte får möjligheten att höra honom live. En liten hemlighet: Har alltid velat gå på opera live. Men alltid varit rädd för att förvilla mig bland alla pingvindräkter. För att inte bära en.

- Och det är väl bara överklassen som gör sånt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow en till =)
Har alltid velat gå sen jag såg de tre stora på OS i Barcelona -92, men nu när Pavan gått o dött så känns det rätt meningslöst...