tisdag 25 september 2007

Me love Lufthansa!

Idag är man trött. Sen hemkomst igår natt och tidig lektion är inte någon favoritkombination.
.
Flyget igår gick precis så åt helvete som jag föreställde mig. Startade klockan tio från hotellet i Budapest med en buss till flygplatsen. Kom dit och checkade in i god tid. Hann till och med att göra lite shopping. Men min största farhåga besannades. Flyget var försenat. Den halvtimme som jag hade för byte i Munchen var nu nere i en kvart. Ankom Munchen med ambitionen att hinna ändå, men:
.
- Vem är idioten som har kommit på finessen med att ha en säkerhetskontroll när man byter flyg??
.
Springer frenetiskt från planet men möts upp av en kö på hundra meter och en säkerhetskontroll! Men jag har ju redan gjort en! Varför! V a r f ö r ! Dessutom:
.
- Var inte poängen med EU att vi skulle slippa alla passkontroller?
.
Tydligen inte. Visade upp mitt pass ungefär 6-7 gånger under min resa igår. Och skulle efter säkerhetskontollen givetvis ställa mig i en kö för passkontroll. Möttes av en butter tyska som inte visade större ambitioner att muntra upp mig.
.
- Irritationen nu uppe i max!
.
Trots nytt världsrekord i grenen "springa 400 meter med en väska" anlände jag ändå för sent. Planet lämnade gaten precis när jag kom fram. Bara att ta kontakt med kundservice. De rekommenderade att vänta in ett senare flyg som skulle komma till Sthlm först vid nio.
.
- Fan heller. Jag ska ska vara hemma i Sthlm och sitta på Råsunda senast klockan åtta; därmed basta! Förstå!
.
Efter en liten sväng upp till Oslo ankom jag till sist till Sthlm vid fem i halv åtta. Sprang ut ut terminalen och haffade första bästa taxi. Erbjöd honom 500 spänn om han gasade på till Råsunda.
.
- Och som han körde!
.
Framme tio i åtta. Fick biljetten av T. och satte mig i lugnan ro på läktaren för nästa nervpärs.
.
Djurgården-AIK i 90 minuter - slutade i ett slags antiklimax, 1-1.
.
Inte undra på att jag mår pyton idag.

Inga kommentarer: