lördag 13 oktober 2007

Jag läser som bekant nationalekonomi och just nu är det mikroekonomi som gäller. Jag kan inte säga att jag satsat så hårt som jag kanske borde göra. Det finns en enkel förklaring. Brist på tid.

Det är svårt att hinna med när fokus hela tiden måste läggas på de andra områdena jag pysslar med. Men den här veckan har ändå varit okej ur ett studieperspektiv. Jag har börjat författa ett PM som ska in nästa vecka. Är ett grupparbete och jag jublade väl inte när jag fick veta det. Det är svårt med grupparbeten i vilket fall - ännu svårare när man ska få in riktiga möten i en redan tajt planering. Men de andra i gruppen tar stor hänsyn till mig, vilket känns riktigt bra.

Men jag har redan nu en hel del kritik mot kursen. Jag förstår inte hur kursen kan vara så undermålig som den är. Jag har ändå läst ett antal terminer på universitetet och har lite att jämföra med. Detta är utan tvekan den sämsta kurs jag läst. Informationen är obefintlig. I veckan fick jag veta att jag skulle skriva ett PM som ska in nästa fredag. Grupparbete dessutom. HUR kan man missa att informera om det i god tid. Dessutom har jag sett tre versioner av instruktioner för PMet som alla skiljer sig åt. Det känns ju förtroendeingivande. Ingen vet idag när och hur redovisningarna ska går till. Yohoo!

Jag har prioriterat att gå på föreläsningarna eftersom de ger mest. Men även de lämnar övrigt att önska. Föreläsaren är en riktigt gammal stofil med noll närvarokänsla och obefintlig kontakt med oss åhörare. Han tappar ständigt tråden och emotsäger sig själv gång efter gång. Han vet själv inte hur man räknar ut vissa diagram och blir ställd när det kommer en lite mer avancerad fråga. Hallelujah!

Att han är enormt tråkig att lyssna på kanske inte behöver tilläggas? På senaste föreläsningen räknade jag till tre personer som sov. Praise the lord!

Ja - sov!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så såg det inte ur när jag läste NEKA. Fast det var å andra sidan några år sedan, och jag var rätt ny på universitetet, så jag var nog mer okritisk än du är. Men vi hade i alla fall en bra föreläsare då.
Tur i alla fall att mikron är så logisk. Det är bara att leta jämvikt.
Ses om ett tag nere på Birgittaskolan.

Anonym sa...

wo wo woooo, diktade du nästan på slutet? ..the lord rimmar på sov ;)
Mmm, men starkt jobbat ändå av dig att du orkar stå ut med gamla stofiler för att i slutänden kunna peta bort dessa..